Monday, August 9, 2010

Cat Boarding

"Boarding for cat".ataupun hotel kucing,homestay dan macam-macam nama diberikan yang membawa maksud ditinggalkan kucing belaan sebagai penjagaan sementara ketika kita pergi outstation.Bagi penyayang kucing ini adalah sesuatu kemestian yang perlu dilakukan,maklumlah kucing ini bukannya murah semasa diambil dulu.

Walaupun bukan musim cuti ada juga beberapa ekor kucing yang datang bertandang untuk beberapa hari semasa hujung minggu di tempat saya.
Untuk cuti hariraya ini pun sudah ada tuannya yang sudah booking "bilik" untuk kucing mereka. 

Pemilihan tempat untuk boarding kucing ini adalah penting kerana demi keselamatan serta kesihatannya agar terjamin selepas checkout:
1) Pastikan tempat itu bersih tahap persekiratannya.
2) Jika terdapat kucing yang lain di tempat itu ,pastikan yang mereka semuanya di dalam keadaan yang baik tiada berpenyakit kerana jangkitan mudah tersebar di antara mereka.
3) Keselesaan tempatnya..seperti kita juga ketika menginap diluar yang selalunya memilih hotel kerana privasi,jadi pastikan kucing dapat bilik hotel persendirian dan bukannya bercampur dengan kucing lain.
4) Makanan disediakan adalah yang bermutu tinggi serta ada servis untuk mandian terutamanya ketika check in dan checkout.
5) Jenis air minuman yang disediakan.

4 comments:

Anonymous said...

saya sgt2 berminat dgn post ini dan bagaimana saya dapat menghubungi Kucing Utara untuk makluman selanjutnya. Kucing Utara boleh menghubungi saya melalui emel iaitu as_celine15@yahoo.com.Terima kasih.

Kucing Utara said...

Hi..thanks for comments.

Unknown said...

Kucing utara ni area mana ya?

Kucing Utara said...

sila hubungi melalui fb fanpages kucingutara

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...