Sunday, September 19, 2010

Anak kucing kawan baru

Kucing adalah haiwan yang bersifat ingintahu dan sentiasa menjelajah ke kawasan baru dengan hati-hati sambil membiasakan dirinya di persekitaran.
Ianya akan mula berkenalan dengan kucing lain sekiranya terdapat di situ,Cara berkenalannya adalah dengan mencium bahagian punggung teman barunya.Keadaan ini agak tidak semestinya diterima antara satu sama lain dan sekiranya tidak diterima ianya akan membunyikan "hisss".Ini tidak boleh dibiarkan kerana mereka akan mula bergaduh serta boleh mencederakan antara satu sama lain.
Kehadiran anak kucing boleh mengugatkan kedudukan bagi kucing dewasa jantan dan terasa seperti kawasannya dicerobohi.Namun begitu dengan pengasingan serta masih lagi dapat dilihat antara satu sama lain(contohnya letakkan kucing baru diambil di dalam sangkar manakala kucing yang sudah tinggal di situ dibiarkan berkeliaran serta biarkannya menyiasat kehadiran teman baru ).
Lama kelamaan ianya akan menerima di antara satu sama lain dan ini mengambil masa untuk beberapa hari.
Akhirnya mereka akan bermain sekali selepas penerimaan persahabatan ini terjalin.

Anak kucing bermain dengan Kura-Kura
Anak kucing parsi sedang meninjau seekor kura-kura dan ianya akan menyentuh, menolak serta berlari-lari di sekelilingnya.Pastinya kura-kura akan terus bersembunyi di dalam cengkerang "rumah"nya sendiri.

Anak Kucing bermain Anak Kera

Mamat(anak kera) sedang bermain dengan Along(anak kucing) ,nampaknya kucing dan kera boleh bermain bersama-sama.Kucing tertarik kepada ekor kera yang panjang dan akan bermain dengannya, manakala kera lebih suka cuba menyentuh bahagian muka kucing.Namun begitu kera lebih suka mengelakkan dirinya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...