Nufnang Ads

Followers

Monday, October 25, 2010

Perbandingan umur Kucing dan Manusia

Umur kucing sesiapa saja boleh kata...3 bulan, 5 bulan ,1 tahun dan sebagainya...
Tapi bila kita dengar tu ,susah jugak nak bayangkan umur kucing ini maksud umur sebenarnya...maklumlah kita biasanya sudah biasa dalam jangkahayat kita seperti bayi, budak, remaja,dewasa dan orang tua...
Kucing pulak bagaimana????kalau 6 bulan tu ..bayi ke ataupun remaja ke???

                                          Kucing Persian saya berumur 3 bulan


Untuk mudah faham , perbandingan umur Kucing vs Manusia:

6 Bulan- 10 tahun
8 Bulan- 13 tahun
1 tahun- 15 tahun
2 tahun- 24 tahun
4 tahun- 32 tahun
6 tahun- 40 tahun
8 tahun- 48 tahun
10 tahun- 56 tahun
12 tahun- 64 tahun
14 tahun- 72 tahun
16 tahun- 80 tahun
18 tahun- 88 tahun
20 tahun- 96 tahun
21 tahun- 100 tahun

5 comments:

cik 18 said...

comelnye kucing..yang warna kelabu sket2 tuh...

Kucing Utara said...

mmng pun..comel & aktif,, color dia macam kucing British shorthair..umur baru 3bln .."lelaki"..suka jilat orang..

phatien88 said...

kucing saya br form 3... hihi :)

Kucing Utara said...

Kalau mcm tu...dia ambik PMR ke??

Aida Awie said...

oh.. baru tahu, rupanya kami dah ade anak teruna. hehe...

tq for this info!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...