Thursday, December 2, 2010

Kejam!!! Kucing Diracuni

25 Nov2010 Lima,Peru: Lebih kurang 20 ekor kucing liar "stray cats" dijumpai mati dan disebabkan diracun oleh sekumpulan penduduk setempat di kawasan perumahan San Felipe, Daerah Jesus Maria, Peru.
Menurut Flor Salvador dari Panda Association , kucing liar ini tidak bertuan tetapi disebabkan prihatin sekumpulan penduduk setempat , kucing-kucing sudah divaksin serta dimandulkan sebagai langkah kawalan wabak dan pembiakannya.

Keadaan beberapa ekor kucing yang ditemui
Namun begitu, beberapa penduduk setempat tidak menyukai tindakan ini dan disyaki telah meracuni kucing liar yang berkeliaran ini.
Salvador juga mengatakan kucing liar ini mati disebabkan memakan ayam dan makanan kucing yang sudah diracuni.Beliau juga memberi amaran kepada semua penduduk sekitar agar mengawal kucing kesayangan masing-masing dari berkeliaran di luar kerana percaya masih ada saki baki makanan beracun.
Beberapa organisasi "Animal right" seperti "United for the Animals","My Animal Conscience" & "Life with Dignity" menyuarakan kekesalan dan menolak sepenuhnya tindakan kejam ini.

5 comments:

Cikgu Yus said...

kejamnya..di kwasan perumahan mak saya pun ada sorg hamba allah yg suka meracun kucing2. bukan tuduhan tp dia sndri yg ngaku sbb x suka kucing dtg rumah dia..kejam kan.

ctpayong said...

aduhai..tak sanggup nak tengok.

Kucing Utara said...

kucing ank sedara kat Melaka pun katanya diracun org...
kenapa lah manusia sekejam ni

yahaya said...

kesian ..

♥ Izni ♥ said...

eeee sungguh kejam manusia camni.
kat tnpt izni ade org baling kucing yg mngandung...n kucing 2 maty ngan kndgn..

apela salah kucing2 ni?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...