Nufnang Ads

Tuesday, February 15, 2011

Kucing merupai Abraham Lincoln

Seekor kucing betina yang bernama "maddie" mempunyai rupa wajahnya yang hampir merupai muka Bekas Presiden Amerika Abraham Lincoln kerana warna hitam di bahagian dagunya seperti janggut.

                                                          Maddie-Courtesy to Mercury News

Kucing ini asalnya dijumpai berkeliaran di jalanan Gilroy, US dan diambil oleh "San Martin Animal shelter" untuk dibawa ke tempat perlindungan.Mereka percayai kucing ini telah dibuang oleh tuan sebelumnya dan anggarkannya berumur 7 tahun.
Kucing ini menjadi popular kerana keunikan rupa dan warna bulunya yang merupai bekas presiden Amerika dan kini diperlihara oleh Vi Tayor yang menerima kucing ini sebagai hadiah dari kawannya.
***Itulah yang perlu diambil pelajari dari berita, setiap makhluk ciptaan Tuhan Yang Esa tentu ada hikmahnya walaupun dibuang di jalanan ,akhirnya menjadi terkenal serta mendapat layanan & hidup lebih selesa***

2 comments:

Nancy Poh said...

Macam kucing sy kat rumah la..tak perasan pulak kucing tu ala-ala Abraham Lincoln..huhu..tapi kucaing kat rumah dah lama meninggal..dah rezeki kucing ni jadi femes kan..mukanya pun serius macam Lincoln gitu..

Entry Semasa:
Resepi Sebenar Coca-cola Ditemui

Cat4U said...

syang skali...sepatutnya snap photo dia...dulu tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...