Monday, April 18, 2011

Kasih Sayang Ibu Kucing

Ibu kucing sememangnya menunjukkan sifat yang begitu penyayang begitu tinggi terutamanya terhadap anak-anaknya yang masih kecil ,malah penyabar terhadap kerenah anak-anaknya yng mulai nakal-nakal ketika bermain.Sifat sebegini tidak hanya ditunjukkan oelh ibu kucing terhadap anak-anaknya saja ,tetapi juga kepada anak kucing lain yang ditinggalkan ataupun terbiar.

Daisy sedang menyusui "anak angkat"nya Vanilla
Sebelum terhadap entri dalam blog ini mengenai anak-anak kucing yang terbiar dan diambil oleh kami untuk melindunginya dari terus terbiar dan hidup melarat.2 ekor daripadanya sudah pun diambil oleh tuan barunya yang begitu prihatin terhadap nasib mereka ini.Hanya seekor saja yang terus tinggal bersama-sama warga Kucing Utara kerana sayangkan kucing berbaka Siamese ini.

Anak kucing berbaka Siamese ini dianggarkan masih berumur dalam lingkungan 4 minggu dan masih lagi perlukan susu "ibu kucing" untuk membentuk ketahanan dirinya.Namun, Ibu kucing "Daisy" yang baru 2 bulan melahirkan anak-anaknya secara mudahnya menunjukkan kasih sayangnya kepada anak kucing ini serta menyusuinya seperti anak-anaknya yang lain.Ia juga kan menjilat-jilat anak angkatnya sebaik yang mungkin.

Daisy sedang menyusui dengan tenang saja

Walaupun mereka dari berbaka berlainan, namun kasih sayang ,keprihatinan ibu kucing terhadap sesama mereka patut dicontohi dan sekarang sudah menjadi "ibu susu" kepada anak kucing Siamese yang dinamakan "Vanilla"..Sikap sebegini patut juga kita contohi....

2 comments:

janaice said...

ish....sayang nya kucing tu sama vanilla,mmm ice kurus lagi,tadi dah try beli makanan dalam tin tu,,,tapi ice macam tak berminat je....apalagi sejak coffe dah berpindah.....

Ieza2fyza said...

mcm sally je gayanya susukan anak dia... hahhaa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...