Wednesday, June 8, 2011

Rekod terjauh kucing jelajah pulang

Rekod perjalanan sendiri kucing pulang ke rumah tuannya yang paling jauh adalah sejauh 1000 batu.Memang terlalu jauh bagi seekor kucing berjalan kaki pulang, malah bagi kita pun agak tidak termampu melakukan seperti yang telah dilakukan kucing ini.

Ini Photo kucing semi flatface persian warga KucingUtara..bukannya Howie

Perjalanan pulang sejauh 1000 batu telah dilakukan oleh seekor kucing Persian bernama Howie yang menjelajah gurun Australia dan mengambil masa setahun untuk sampai ke rumah tuannya Kirsten.Kisah ini berlaku ketika Kirsten telah memberi neneknya untuk penjagaan sementara dia terpaksa ke luar negara atas urusan rasmi.Namun, hilang selepas Kirsten bertolak semasa dalam jagaan neneknya.Selepas setahun.seekor kucing liar tiba-tiba muncul di hadapan pintu utamanya dalam keadaan kurus,daif, terincut-incut,cedera dan segalanya keadaan fizikal yang terlalu lemah.Selepas, Kirsten merawatnya ,terkejut besar kerana kucing itu adalah Howie nya yang hilang dulu.

3 comments:

Ola said...

sniff sniff...kucing memang setia :')

adik412 said...

assalamualaikum. nak hantar kittens si janggut dengan pasangannya (masih mencari nama yang sesuai) hari isnin ni sampai rabu (13.6. - 15.6.11). saya nak pi check up dan berkemungkinan besar warded. kittens dah ada gigi. sekarang bagi makan dryfood yang ditumbuk2 ke serpihan kecil.

Kucing Utara said...

ok..xdak masalah hantarla ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...