Friday, September 21, 2012

Evening Primrose Syampu untuk kucing

Essential Fatty Acids  (EFA) adalah sejenis lemak taktepu yang badan tidak boleh mengeluarkan dan hanya diperolehi dari sumber makanan. Kehendak Asid Lemak adalah penting kerana memberikan tubuh dengan apa yang diperlukan untuk mengeluarkan membran sel, yang merupakan membran nipis yang mengelilingi semua sel-sel. Membran sel mengawal laluan bahan ke dalam dan keluar sel dan jika membran rosak, sel mungkin tidak mendapat pemakanan serta tidak berfungsi dengan sempurna.


Apabila tahap EFA tidak mencukupi pelbagai masalah boleh mengugatkan tahap kesihatan termasuk:
Keguguran rambut
Kering, kulit bersisik
Sakit, sendi bengkak
jantung dan peredaran darah yang tidak normal
Kelesuan
Ketidaksuburan
Mudah mendapat jangkitan
Hati disfungsi
struktur tisu yang lemah


Antara sumber Essential Fatty Acids  (EFA) adalah dari Minyak Evening Primrose untuk membantu penjagaan bulu dan kulit kucing supaya sentiasa sihat dan bersinar.Kaedah pengambilannya samada secara pemakanan ataupun mandian dengan syampu yang ditambah dengan Minyak Evening Primrose ini. Dibawah adalah  Evening Primrose Syampu untuk kucing dari keluaran Johnson's:


Syampu Minyak Evening Primrose Johnson menggalakkan bulu-bulunya menjadi lebih sihat dan berkilat untuk kucing serta juga mencergaskan dan menyegarkan, syampu akan membuatkan haiwan kesayangan anda dengan rasa lebih keselesaan.

2 comments:

nurinsyafiqah said...

berape yer hrga shampoo nie

Kucing Utara said...

sila ke facebook kucingutara utk detailnya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...