Nufnang Ads

Friday, December 3, 2010

Kejam!!!!Anak kucing buta kerana dipukul

In kisah seekor anak kucing yang baru dilahirkan semasa raya baru-baru ini di Dengkil,Selangor.Tetapi malangnya baru umurnya 2 minggu telah didera & dipukul di kepalanya oleh orang yang tidak berperikemanusian langsung.
Menurut cerita tuannya,akibat impak pukulan ini ,matanya membengkak serta rosak dan rasakannya sudah buta.Tuannya terlalu sedih dengan keadaan ini kerana ada Vet yang "lepas tangan" bila mendapatkan rawatan dan secara senangnya menyatakan tiada harapan lagi.Lalu kami bersama-sama berusaha memberikan rawatan kepadanya secara berkomunikasi secara maya.
Ibunya juga buat yang terbaik untuk membantu anak kucing namanya "PP",namun ibu kucing ini lebih bersikap "putus asa" dengan apa yang terjadi.

 Keadaan matanya yang membengkak teruk serta tiada tanda-tanda masih lagi berfungsi dengan baik.Alhamdullillah,minggu ini ada Vet sanggup merawatinya serta memberikannya ubat mata serta memberikan Bcomplex untuk surutkan bengkak matanya.Vet ini juga agak terkejut kerana Vet sebelum ini yang bersikap "lepas tangan".

Kesan impak pukulan di sebelah kanan kepalanya...kesian

Apa yang menyedihkan, anak kucing ini sudah tiada selera makan & minum dan badan agak lemah serta harapkan tuannya yang menyuapkannya itupun agak sukar baginya menerima.
Didoakan "PP" cepat sembuh dengan rawatan yang kami sudah berikan kepadanya dan marilah kita semua mendoakannya agar selamat & sembuh supaya sihat seperti kucing yang lain...

***Kenapa ada manusia sekejam ni,yang membuli kepada makhluk yang lemah...Di manakah pemikiran warasnya???Apa yang kita rasa jika terjadi kepada orang yang kita sayang???***

11 comments:

whitecappuccino said...

Mengapa la ada manusia hati macam ni..sedih laa...

ct noarizah said...

Kasihannyaaa...ramai manusia berhati haiwan skrg ni!

meowwmania said...

ya Allah kesiannya si kecil tu, kejamnya manusia! Allah itu maha adil pasti ada balasannya

MM doakan semoga PP cepat sembuh dan pulih seperti sediakala, amin...

Cat4U said...

thanks to all...kerana support PP..
Skrg matanya berselaput ...& masih up/down tahap cergasnya

Nabilah said...

Kejamnya ... Siyez , nak menitik air mata .
Hope PP akan sembuh ! Amiiin !
tapi susah jugak kalau appetite dia dah hilang . huuu ~

Cat4U said...

mmg btul tu..kalau susah makan ni..susah la sikit dia nk gain energy...
hrp2 tu multivitamin yg dpt bantunya..

Jantan Terhangat said...

salam..

so apa status kucing tu skrng? berapa umur dia?

Cat4U said...

dh sebulan dh umurnya...
Skrg ni masih lagi..lemah up/down status

Jantan Terhangat said...

ooo sian..saya mmg ngah cari kucing yang buta..nak adopt..huhuhu

Cik Kira said...

sedih dekat PP :(
mcm diew skrg?

Cat4U said...

Dia sudah tak ada...sebba terlalu kecik nak lawan kesakitannya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...